1 Editat de sanea (2015-09-10 14:15)

Subiect: VAND MATERIAL FILTRARE BIOLOGICA

PRODUSUL ESTE NOU!
AM SA FAC O COMPARATIE A MATERIALULUI MEU CU PIATRA PONCE CARE SE CONSIDERA UN MATERIAL IDEAL PENTRU FILTRAREA BIOLOGICA:

MATERIALUL MEU :
-densitate 800 kg/m3
-porozitate 90%
-absorbtie de apa 8-20
-rezistent la inghet
-inert, biologic, ecologic
-nu contine nici o substanta toxica
-rezista la foc
-pe suprafata sa nu se dezvolta mucegaiuri, fungi, paiangeni
-vesnic
-izolator termic
-rezistenta la coroziune si la acid
-alcalin

PIATRA PONCE:
-densitate 450 kg/m3
-porozitate 71,8-81%
-absorbtie de apa 50-60%
-rezistenta la coroziune si la acid
-alcalin

2 Editat de sanea (2015-09-09 16:01)

Re: VAND MATERIAL FILTRARE BIOLOGICA

Salut colegi!
Va prezint un material pentru filtrarea biologica prelucrat de mine. Probabil va.ti intrebat de multe ori, care este cel mai bun material pentru domiciliul bacteriilor nitrificatoare, ei bine, acest material este ideal pentru filtrul meu.
Modul de preparare:
Argila de inalta calitate ( ceramica ) se amesteca cu apa, amestecul se arde la o temperatura de 1300grade timp de 40 minute, concomitent imbogatinduse cu oxigen (astfel se produc pori in masa de argila si creste densitatea)
Probabil, va.ti intrebat de multe ori  de ce trebuie sa schimbam doar 10-20-30% de apa din volumul bazinului si nu 50-70-100%
Cand ati cautat raspunsul, ati gasit ca se poate decicla acvariul, este adevarat!
Rolul filtrului biologic:
-este un mediu proprice pentru dezvoltarea bacteriilor nitrificatoare
- este un rezervor plin cu bacterii
-este locul unde bacteriile se imultesc si se dezvolta luni de zile fara a fi deranjate
-este precum butelia de azot de la o masina de curse sportive (o sa va explic)
Cerintele unui material pentru filtrarea biologica:
-sa fie inert
-sa fie biologic si ecologic
-sa fie cat mai poros
-sa nu se colmateze
-sa fie vesnic
-sa asigure un circuit optim al apei
-porii sa fie suficienti de mici ca sa fie colonizati de bacterii si suficient de mari ca sa asigure un aport de apa si oxigen coloniilor de microorganisme
-sa nu permita dezvoltarea fungilor
- sa fie usor
-sa pluteasca
-sa nu modifice proprietatile apei sau sa se dizolve
Ei bine, toate aceste cerinte sunt indeplinite de materialul pe care vi.l prezint.
Sa ne intoarcem acum la ce am ramas: La schimburile de apa.
Eu fac schimburi de apa in acvariu -comun, o data la 2-3 zile 50% de apa ( din criza de timp nu.mi permit  s.o fac mai des )
- acvariu cu pui discus, are 100l volum schimb o data pe zi 80-90 litri
Si nu am vazut aceasta deciclare de care vorbesc toti. De ce ? Deoarece am un filtru biologic efficient, functionabil! Pentru ca acel rezervor, material biologic (butelia de azot de la masinile de curse big_smile) incarcat cu colonii de bacterii bine dezvoltate sunt gata sa iasa la lupta in apa noua si curata!
Testez de un an si jumatate acest material, este la fel ca la inceput, nu s.a modificat deloc aspectul sau functia! Nu s.a colmatat si nu necesita reactivare ! (prostii)
Nu am vazut nici urma de nitriti sau amoniac. Am testat apa zilnic!
Pentru mine este ideal, datorita lui am reusit sa tin perfect sanatoase 4 bazine de 140l, 100l, 85l, 30l .
Desigur, criticile o sa apara, pai cum ramane cu șocurile de pH, gH, kH, t.
Este simplu!
Daca nu aveti un acvariu cu apa conditionata cu turba, co2, RO si faceti schimbul nu mai tarziu de o saptama (intr.un acvariu murdar pH scade, duritatea creste) apa din acvariu se pastreaza la parametri asemanatori apei din robinet sau cu care faceti schimbul de obicei,  plus/minus variatii de ~ 0,5 insesizabili pentru pesti.
Este foarte important sa ajustati temperatura apei de schimb la temperatura apei din acvariu. Socul termic este foarte periculos!
Șocul de gH, am coborat gH de la 16 la 9 in 10 min cu un schimb de apa de 90 % si nu s.a intamplat nimic, dar cu acelasi pH!!!
Șocul de pH, pestii tolereaza 0,5 (testat de mine) (cred ca si 1)  plus minus fata de valoarea pH apei din bazin. Desigur daca aveti in bazin un pH 6 si in apa de la robinet 7,7 si faceti un schimb mare de apa si brusc, pestii vostri o sa aiba senzatii tari big_smile, dar daca schimbati lent, o sa aiba senzatii mai putin tari big_smile
Toti vor sa scada duritatea apei in bazin.
Facand schimburi mici de apa niciodata nu o sa scada duritatea!
In bazin, apa se evapora zilnic, sarurile raman, nu se evaporeaza, astfel creste duritatea ( faceti un experiment  daca nu ma credeti. Schimbati 20% de apa si in alta zi schimbati 70 % si o sa vedeti cand o sa scada duritatea) . In concluzie aveti nevoie de un schimb mai mare de apa! (masurati duritatea cu tds-metru)
Cand aveti o problema in bazin, infectie fungica, bacteriana, nitrati...toti recomanda schimburi dese de apa, cu cantitati mai mari si la final adauga, atentie sa nu deciclati bazinul.
Multi afirma ca un bazin mai mic este mai instabil, cu siguranta!!!
In bazinele mici nivelul de nitrati creste foarte repede, pentru ca este foarte putina apa , acvaristii old school recomanda ca in bazinele mici sa se schimbe apa mai putin, de ce ? Deoarece le este frica sa decicleze acvariu, cresterea amoniacului si nitriților,  este mult mai toxica decat cresterea nitratilor pe care pestii o tolereaza mai usor...dar nitratii omoara pestii lent si sigur!  Concluzia: Ca sa reducem nitratii trebuie sa facem un schimb mai mare de apa, iar ca sa nu deciclam acvariul avem nevoie de rezervorul de bacterii!!!
Cand facem un tratament se recomanda sa oprim filtru biologic pentru ca omoram bacteriile, daca filtrul este suficient de ciclat si sufficient material pentru filtrare biologica, bacteriile din el nu vor muri in totalitate, astfel el va functiona la o capacitate mai mica, dar va functiona si bacteriile care vor supravetui vor da nastere la noi bacteria dupa tratament, asa ca nu opriti filtru biologic niciodata!!!
Toti cauta bureti, perlon minune care sa ii reduca suspensiile din apa...nu exista asa ceva!!! Aruncati buretii la gunoi...lasati doar 2 bureti pentru macroretentia mecanica a fecalelor mari..un peste mare face si ....mare asa ca, … are putin nevoie de timp ca sa se descompuna in apa! Eu am uitat de mult timp de apa laptoasa si suspensii vizibile plutind prin apa.
Filtrarea biologica ma ajuta contra acestor suspensii!
Vanzatorii de pesti ne recomanda schimburi rare de apa, putina, si ca filtru, buretele cu bolborositor, vrajeala!!!! Le convine, cu siguranta, sa ne imbolnaveasca pestii vanduti de ei deja inbolnaviti, altfel ar sta fara ca sa vanda. Si cand mergi la ei sa le zici ca a murit un peste, iti spun cu zambetul pe buze : ,,a murit de batranete” smile)) am neoni de 1,5 ani si nu sunt batrani!
Intr.un bazin cu burete si bolborositor, bacteriile locuiesc in apa, pe substrat si geam si putin pe burete...la acest bazin un schimb de apa mare, o curatare de geam, o spalare de burete si o sifonare de substrat...s.a zis cu un 60% din bacterii...evident ca se va decicla!
Se poate multe de vorbit pe aceasta tema, dar in concluzie:
-apa proaspata face bine la pesti, prin reducerea de nitrati si bacterii patogene
-schimburile de apa nu se fac rar, dar dese la 2-3 zile chiar si o data pe zi daca aveti timp (o sa uitati de medicamente si alte chimicale pentru pestii bolnavi si pestii nu o sa se mai imbolnaveasca)
- apa trebuie sa circule in acvariu prin filtru, o apa care sta, este bogata in bacterii patoligice si este saraca in oxigen!
-o apa incarcata cu suspensii organice favorizeaza dezvoltarea bateriilor daunatoare (folosete ca hrana pentru bacteriile patogene)
-ca sa nu deciclati acvariu si sa puteti schimba cat mai mult apa aveti nevoie de un filtru cu material biologic apt pentru a dona atatea bacterii de cate sunt nevoie pentru a distruge amoniacul si nitratii din apa noua fara bacterii!
Eu am la un bazin de 100l, 1 litru de material si merge perfect. Iar la un bazin de 140,  5litri si la fel merge perfect. Pentru ca acest material are o densitate mare.

3

Re: VAND MATERIAL FILTRARE BIOLOGICA

INIMA ACVARIULUI MEU big_smile

4

Re: VAND MATERIAL FILTRARE BIOLOGICA

POZE

5

Re: VAND MATERIAL FILTRARE BIOLOGICA

Se va schimba ceva in acvaristica cu produsul pe care lai descoperit. :apl

6

Re: VAND MATERIAL FILTRARE BIOLOGICA

:sok

7

Re: VAND MATERIAL FILTRARE BIOLOGICA

johnny A scris:

Se va schimba ceva in acvaristica cu produsul pe care lai descoperit. :apl

Nu cred ca el l-a descoperit. Argila arsa se foloseste de multi ani ca substrat pentru ghivece, tot asa cum se foloseste si la filtrarea pondurilor.

Sunt curios daca poti sustine stiintific cele scrise in primul post, ma refer la suprafata mare pentru fixarea bacteriilor si restul. Nu din motive obscure, dar un alt coleg sustinea (acum cativa ani, cei drept) ca orice bucata de ceramica este buna la filtrare, inclusiv spartura de gresie/caramida.

8 Editat de sanea (2015-09-09 17:29)

Re: VAND MATERIAL FILTRARE BIOLOGICA

:bf

9 Editat de sanea (2015-09-09 17:41)

Re: VAND MATERIAL FILTRARE BIOLOGICA

xgrec A scris:
johnny A scris:

Se va schimba ceva in acvaristica cu produsul pe care lai descoperit. :apl

Nu cred ca el l-a descoperit. Argila arsa se foloseste de multi ani ca substrat pentru ghivece, tot asa cum se foloseste si la filtrarea pondurilor.

Sunt curios daca poti sustine stiintific cele scrise in primul post, ma refer la suprafata mare pentru fixarea bacteriilor si restul. Nu din motive obscure, dar un alt coleg sustinea (acum cativa ani, cei drept) ca orice bucata de ceramica este buna la filtrare, inclusiv spartura de gresie/caramida.

Xgrec, ai mai vazut tu pe cineca sa foliseasca asa material pentru filtrare? Cine ti.a zis ca asta e spartura de caramida sau gresie faianta! Daca as demonstra stiintific acest produs, el nu v.a mai costa la pretul asta.
Dar porozitatea si rugozitatea mare acestui produs + biocompatibilitatea lui spune ca este un material bun pentru colonizare, bacteriile colonizeaza orice...dar cu cat este mai mare volumul unui obiect, cu atat mai mult spatiu ofera pentru bacterii, cu alte cuvinte cu cat mai multe canaluri cu atat mai mult spatiu! Poate la un moment dat o sa dovedesc si stiintific acest fenomen, la moment nu am posibilitate! Un burete e 10-20 de lei, sa fi fost hoț nu puneam acest pret! Daca cineva are posibilitatea si doreste, putem testa acest material, cu cea mai mare placere! La moment eu mi.am demostrat acest lucru in practica timp de un an.

10 Editat de xgrec (2015-09-09 20:34)

Re: VAND MATERIAL FILTRARE BIOLOGICA

Amice, ai inteles fix pixu. Ai mai si dat quote la ce am scris.
Dacia MCV si Mercedes Vito sunt tot masini, dar au volume diferite si un numar de locuri diferite, evident si preturi diferite. De asta cer dovezi stiintifice, nu experimente facute in casa.
Si ca sa intelegi ce trebuie, daca un material e mai dens nu inseamna ca are o suprafata mai mare pentru cresterea bacteriilor. Poate doar la nivel teoretic.
In practica, daca mare parte dintre canalele interne ale esantionului de material filtrant sunt infundate/inchise si apa nu circula prin ele, il poti folosi ca substrat pentru flori. Ai priceput unde bat?

11 Editat de sanea (2015-09-10 02:24)

Re: VAND MATERIAL FILTRARE BIOLOGICA

Pixu ai inteles tu, amice! Daca acele canale ar fi libere pentru trecerea apei, atunci acel material nu ar pluti (asa de bine) si nu ar fi atat usor! Clar ? Sau ar pluti la inceput si apoi se va scufunda! Iti dau un exemplu cum este acest material in interior: Are structura de os spongios, iar spatiile sunt despartite de septuri intertrabeculare (in cazul nostru septuri ceramice) in trabecule (in pori) se afla maduva hematogena ( in cazul nostru bacterii nitrificatoare) aici, in pori, bacteriile se dezvolta si se imultesc si sunt eliberate in apa! Asa ca, apa nu trebuie sa curga cu ,,jet”!  Apa prin filtru trebuie sa curga lent, ca porii sa fie scaldati in apa, astfel aportul de oxigen si nutrienti va ajunge mai rapid si mai eficient la bacterii.
Cand este mai bine: Cand mananci o shaorma intr.un minut sau cand mananci o shaorma in 30 min? (nici prima nici a doua, nu este sanatos. Mai bine piept de pui big_smile )

12 Editat de xgrec (2015-09-10 04:10)

Re: VAND MATERIAL FILTRARE BIOLOGICA

Citeste din nou ce am scris apoi topicul asta: http://www.acvariidevis.ro/forum/post/141850/#p141850 si te vei convinge ca un user a afirmat ca va folosi gresie pe post de material filtrant.
In filmuletul din topic se vede, dupa minutul 1:20, materialul folosit. Observi ca nu se baza doar pe argila arsa? Oare de ce??


sanea A scris:

acest material este ideal pentru filtrul meu.

Perfect de acord cu tine daca scriai acvariu in loc de filtru.

sanea A scris:

Probabil, va.ti intrebat de multe ori  de ce trebuie sa schimbam doar 10-20-30% de apa din volumul bazinului si nu 50-70-100%
Cand ati cautat raspunsul, ati gasit ca se poate decicla acvariul, este adevarat!

Partial adevarat, ca sa nu zic inducere in eroare a celor neinitiati.
Schimburile partiale feresc pestii de soc de temperatura, ph, chimic, nu DOAR pentru a nu decicla filtrul (ca defapt ciclul azotului se petrece in materialul filtrant, apa fiind doar transportatoare de bacterii  wink ). Cine face schimburi masive de apa o face pe propria-i barba, dupa ce a obisnuit pestii cu asa ceva. In cazul asta, filtrarea biologica e ca si inexistenta.

sanea A scris:

Rolul filtrului biologic:
-este un mediu proprice pentru dezvoltarea bacteriilor nitrificatoare
- este un rezervor plin cu bacterii
-este locul unde bacteriile se imultesc si se dezvolta luni de zile fara a fi deranjate
-este precum butelia de azot de la o masina de curse sportive (o sa va explic)
Cerintele unui material pentru filtrarea biologica:
-sa fie inert
-sa fie biologic si ecologic
-sa fie cat mai poros
-sa nu se colmateze
-sa fie vesnic
-sa asigure un circuit optim al apei
-porii sa fie suficienti de mici ca sa fie colonizati de bacterii si suficient de mari ca sa asigure un aport de apa si oxigen coloniilor de microorganisme
-sa nu permita dezvoltarea fungilor
- sa fie usor
-sa pluteasca
-sa nu modifice proprietatile apei sau sa se dizolve

Ei bine, toate aceste cerinte sunt indeplinite de materialul pe care vi.l prezint.

Demonstreaza, te rog, prima parte ca sa credem ultima afirmatie.

sanea A scris:

Eu fac schimburi de apa in acvariu -comun, o data la 2-3 zile 50% de apa ( din criza de timp nu.mi permit  s.o fac mai des )
- acvariu cu pui discus, are 100l volum schimb o data pe zi 80-90 litri
Si nu am vazut aceasta deciclare de care vorbesc toti. De ce ? Deoarece am un filtru biologic efficient, functionabil! Pentru ca acel rezervor, material biologic (butelia de azot de la masinile de curse big_smile) incarcat cu colonii de bacterii bine dezvoltate sunt gata sa iasa la lupta in apa noua si curata!

Gresit!!! Daca faci schimburi masive tii sub control nitritii si nitratii si amoniacul, dar pe raspunderea proprie.

sanea A scris:

Nu am vazut nici urma de nitriti sau amoniac. Am testat apa zilnic!
Pentru mine este ideal, datorita lui am reusit sa tin perfect sanatoase 4 bazine de 140l, 100l, 85l, 30l .

Vezi ce am scris putin mai sus!!!

sanea A scris:

Desigur, criticile o sa apara, pai cum ramane cu șocurile de pH, gH, kH, t.
Este simplu!
Daca nu aveti un acvariu cu apa conditionata cu turba, co2, RO si faceti schimbul nu mai tarziu de o saptama (intr.un acvariu murdar pH scade, duritatea creste) apa din acvariu se pastreaza la parametri asemanatori apei din robinet sau cu care faceti schimbul de obicei,  plus/minus variatii de ~ 0,5 insesizabili pentru pesti.

Gresit. Tolerati, nu insesizabili.
Duritatea creste datorita evaporarii apei pure. Daca se va completa tot cu apa pura (RO) se ajunge la valoarea initiala.
Apropos de scaderea PH-ului intr-un acvariu murdar, ai fi surprins cat de greu scade si nu neaparat datorita murdariei cat datorita schimburilor foarte rare.

sanea A scris:

Este foarte important sa ajustati temperatura apei de schimb la temperatura apei din acvariu. Socul termic este foarte periculos!
Șocul de gH, am coborat gH de la 16 la 9 in 10 min cu un schimb de apa de 90 % si nu s.a intamplat nimic, dar cu acelasi pH!!!
Șocul de pH, pestii tolereaza 0,5 (testat de mine) (cred ca si 1)  plus minus fata de valoarea pH apei din bazin. Desigur daca aveti in bazin un pH 6 si in apa de la robinet 7,7 si faceti un schimb mare de apa si brusc, pestii vostri o sa aiba senzatii tari big_smile, dar daca schimbati lent, o sa aiba senzatii mai putin tari big_smile

Acum ca sesizezi diferenta intre ultimele doua bolduiri, mai tolerezi afirmatiile respective?

sanea A scris:

Toti vor sa scada duritatea apei in bazin.
Facand schimburi mici de apa niciodata nu o sa scada duritatea!
In bazin, apa se evapora zilnic, sarurile raman, nu se evaporeaza, astfel creste duritatea ( faceti un experiment  daca nu ma credeti. Schimbati 20% de apa si in alta zi schimbati 70 % si o sa vedeti cand o sa scada duritatea) . In concluzie aveti nevoie de un schimb mai mare de apa! (masurati duritatea cu tds-metru)

Aici ai inceput bine, apoi ai trantit mucii-n fasole. Nici prin schimburile masive de apa nu faci mare lucru, decat daca adaugi RO (reverse osmosis water), deoarece apa de la retea (aia care nu-ti decicleaza tie materialul filtrant) are, totusi, o duritate specifica zonei din care provine.
Sa stii ca nu toti ne permitem un TDS metru. Nu neaparat pentru ca e scump, dar e un aparat pe care il folosesti destul de rar daca ai un acvariu comun, fara vietuitoare pretentioase.

sanea A scris:

Cand aveti o problema in bazin, infectie fungica, bacteriana, nitrati...toti recomanda schimburi dese de apa, cu cantitati mai mari si la final adauga, atentie sa nu deciclati bazinul.

Sa nu vorbim prostii, te rog. Se recomanda schimb masiv de apa in cazul in care faci un tratament in bazinul comunitar si atentie mare pentru ca, in general, medicamentele au efect bacteriostatic - adicatelea nu da voie sa mai dea nastere altor bacterii, ele avand viata limitata ca si noi, nicidecum bactericid. Ori, daca cineva face un tratament in acvariul comunitar si apoi schimba 80 % din volumul de apa, asa cum faci tu la discusi, nu crezi ca se decicleaza filtrul?

sanea A scris:

Multi afirma ca un bazin mai mic este mai instabil, cu siguranta!!!
In bazinele mici nivelul de nitrati creste foarte repede, pentru ca este foarte putina apa , acvaristii old school recomanda ca in bazinele mici sa se schimbe apa mai putin, de ce ? Deoarece le este frica sa decicleze acvariu, cresterea amoniacului si nitriților,  este mult mai toxica decat cresterea nitratilor pe care pestii o tolereaza mai usor...dar nitratii omoara pestii lent si sigur!

Daca dintr-un acvariu de 100L schimbi 15L de apa e o chestie. Daca faci acelasi lucru cu un bazin de 50L, nu se decicleaza?

sanea A scris:

Concluzia: Ca sa reducem nitratii trebuie sa facem un schimb mai mare de apa, iar ca sa nu deciclam acvariul avem nevoie de rezervorul de bacterii!!!

Perfect de acord cu tine!

sanea A scris:

Cand facem un tratament se recomanda sa oprim filtru biologic pentru ca omoram bacteriile, daca filtrul este suficient de ciclat si sufficient material pentru filtrare biologica, bacteriile din el nu vor muri in totalitate, astfel el va functiona la o capacitate mai mica, dar va functiona si bacteriile care vor supravetui vor da nastere la noi bacteria dupa tratament, asa ca nu opriti filtru biologic niciodata!!!

Se recomanda ca tratamentele sa se faca intr-un bazin de carantina, pentru restul afirmatiei vezi partea cu efectul bacteriostatic/bactericid.

sanea A scris:

Toti cauta bureti, perlon minune care sa ii reduca suspensiile din apa...nu exista asa ceva!!! Aruncati buretii la gunoi...lasati doar 2 bureti pentru macroretentia mecanica a fecalelor mari..un peste mare face si ....mare asa ca, … are putin nevoie de timp ca sa se descompuna in apa! Eu am uitat de mult timp de apa laptoasa si suspensii vizibile plutind prin apa.
Filtrarea biologica ma ajuta contra acestor suspensii!

Si aici iti dau dreptate, dar nu pentru ca ar fi vorba despre vreun material filtrant minune, ci pentru ca intr-un bazin cu discusi (nu ai dat de inteles ca ai avea altceva in afara de discusi) se schimba apa la greu si se aspira tot timpul substratul sau geamul, in functie de varsta pestilor.

sanea A scris:

Vanzatorii de pesti ne recomanda schimburi rare de apa, putina, si ca filtru, buretele cu bolborositor, vrajeala!!!! Le convine, cu siguranta, sa ne imbolnaveasca pestii vanduti de ei deja inbolnaviti, altfel ar sta fara ca sa vanda. Si cand mergi la ei sa le zici ca a murit un peste, iti spun cu zambetul pe buze : ,,a murit de batranete” smile)) am neoni de 1,5 ani si nu sunt batrani!
Intr.un bazin cu burete si bolborositor, bacteriile locuiesc in apa, pe substrat si geam si putin pe burete...la acest bazin un schimb de apa mare, o curatare de geam, o spalare de burete si o sifonare de substrat...s.a zis cu un 60% din bacterii...evident ca se va decicla!
Se poate multe de vorbit pe aceasta tema, dar in concluzie:
-apa proaspata face bine la pesti, prin reducerea de nitrati si bacterii patogene
-schimburile de apa nu se fac rar, dar dese la 2-3 zile chiar si o data pe zi daca aveti timp (o sa uitati de medicamente si alte chimicale pentru pestii bolnavi si pestii nu o sa se mai imbolnaveasca)
- apa trebuie sa circule in acvariu prin filtru, o apa care sta, este bogata in bacterii patoligice si este saraca in oxigen!
-o apa incarcata cu suspensii organice favorizeaza dezvoltarea bateriilor daunatoare (folosete ca hrana pentru bacteriile patogene)
-ca sa nu deciclati acvariu si sa puteti schimba cat mai mult apa aveti nevoie de un filtru cu material biologic apt pentru a dona atatea bacterii de cate sunt nevoie pentru a distruge amoniacul si nitratii din apa noua fara bacterii!

sanea A scris:

Eu am la un bazin de 100l, 1 litru de material si merge perfect. Iar la un bazin de 140,  5litri si la fel merge perfect. Pentru ca acest material are o densitate mare.

Suprafara desfasurara a materialului e cel putin la fel de importanta ca si densitatea.
Uite o discutie interesanta intre crescatorii de discusi, cu privire la materialele filtrante: http://www.discus-club.ro/phpBB3/viewto … p;start=10

sanea A scris:

dar cu cat este mai mare volumul unui obiect, cu atat mai mult spatiu ofera pentru bacterii

Gresit. O minge de tenis de camp are un volum de 100 ml (e doar un exempu aleator, cu valori aleatoare), dar pentru ca este o suprafata inchisa, bacteriile vor coloniza doar exteriorul ei.
Poate acum intelegi si partea cu canalele inchise ale unui esantion de material filtrant.

Pana una alta, daca faci niste teste care iti vor sustine afirmatiile legate de argila arsa(desi nimeni de pe vreun forum nu a recomandat-o vreodata pentru filtrarea acvariilor), automat ca lumea va fi de acord sa platesca mai mult/litru. Asta pentru ca vor avea garantia calitatii si vor sti sigur ca nu le mor pestii dupa cateva zile.
Iti dau un exemplu, un coleg de forum si-a cumparat niste pietre care nu sfaraiau la testul cu detartrant, dar ii modificau chimia apei dupa o saptamana.

Un vanzator serios isi respecta clientii sau potentialii clienti aducand dovezi in sprijinul afirmatiilor sale.
Pentru ca maine poate sa apara un alt user care vinde ca si material filtrant minute paie de suc taiate in bucati si apoi bagate in tuburi, cere 12.3 RON/litru si si-ti spune ca e cel mai bun material filtrant care a existat vreodata si altul ca el nu se va mai descoperi.

Daca vrei sa testezi eficienta materialului tau incerca sa iei legatura cu userul @kirucd. El vrea sa testeze, in conditii de laborator, eficienta anumitor materiale filtrante. Nu activeaza pe acest forum, dar te descurci sa-l cauti pe google.

Sper sa privesti discutia ca fiind una constructiva.