1 Editat de MonicaKersten (2015-11-03 00:11)

Subiect: Ichthyophthirius multifiliis

Ichthyophthirius multifiliis cunoscut sub numele de ick, ich sau white spot disease a facut ravagii in acvariul meu Juwel. Am avut o populatie frumoasa de pesti compusa din Platy, Black neon tetra (Hyphessobrycon herbertaxelrodi), Glowlight tetra (Hemigrammus erythrozonus), Coridoras Otocinclus si Ghost Shrimp. La aceasta ora mai sunt:
Platy (6)
Black neon tetra (Hyphessobrycon herbertaxelrodi)(2)
Glowlight tetra (Hemigrammus erythrozonus)(5)
Otocinclus Macrospilus (3) (* rectificare: am scris inainte Corydoras. Am rectificat cu Otocinclus Macrospilus - acestia sunt pestii pe care ii am in acvariu.)
Ghost Shrimp (2)

Am un acvariu Juwel Rio 125 - 81 x 36 x 50 (capacitate cca. 125 l.), este utilat cu tot ce ii trebuie, nu se pune problema si nu s-a pus:
- a unei ape sarace (in primul rand ca apa de la robinet are Ph 7 - prin urmare calitatea este foarte buna),
- a unei contaminari cu solutii care otravesc - nimeni nu baga mana in acvariu dupa ce s-a dat cu crema de maini sau a spalat vasele etc.
- parametrii apei sunt intotdeauna perfecti: PH 7, amoniac 0, nitriti 0, nu testez apa cu kit-uri, o testez la un centru (nu pot sa-i spun petshop pentru ca oamenii se ocupa serios de pesti), cei de acolo o testeaza cu alt tip de substante nu cu kit, de obicei rezultatele sunt o lista de itemi pe care sincera sa fiu nu ii inteleg, intreb si imi explica, intotdeauna sunt intrebata ce pesti am, cati sunt, ce temperatura am etc. si de obicei ma duc cu poze la ei,
- a unei scaderi a temperaturii - casa este bine izolata, am un incalzitor Tetratc HT75 care functioneaza,
- a unei proaste filtrari - am doua filtre interne unul SuperFish 100 cu carbon, altul JBL80 TekAir conectat la o pompa de aer SuperFish mini,
- a unei iluminari proaste - am un T8 Color Plus LED SuperFish, 60 cm.,
- a lipsei plantelor - numai cele pe care stiu cum se numesc sunt Vallisneria Americana, Echinodorus Ozelot, Eleocharis acicularis, Cabomba Caroliniana
Egeria densa,
- a unui schimb de apa neefectuat sau prost facut
nu mai intru in alte detalii.

Pana la urma cum a ajuns la mine in tanc Ichthyophthirius multifiliis? Prin aducerea unor pesti contaminati, purtatori. Si desigur nimeni n-a stiut ca sunt bolnavi ca altfel nu-i cumparam! Nu au fost cumparati din acelasi petshop unde testez apa acvariului.
Boala nu se manifesta de pe o zi pe alta. Apare când apare si atunci, daca n-ai mai avut de a face cu ea chiar daca ai mai avut pesti, acvariu etc., n-o recunosti. Când o recunosti e prea tarziu. Asa s-a intamplat la mine.

Pestii au avut deja prima serie de tratament si nu cea scurta de 3 zile de tratament pentru ca boala nu a cedat. Ne-am chinuit cu pestii si inca ne chinuim cu ei aproape doua saptamani. Boala cedeaza ori când ti-a omorat toti pestii, ori când probabil ca ai mai ramas cu cativa si nici pe ei nu poti fi sigur.

Ce am observat, ce-am aflat, ce-am invatat de la altii:
- Platy se scarpina in special de o anumita planta pana se ranesc. Eu una am scos-o si a ajutat la reducerea scarpinatului. Nu cunosc numele, atasez pozele. prin urmare, am scos planta cu pricina din acvariu.
- Temperatura in tanc trebuie ridicata! Nu am stiut de la inceput, in prospectele medicamentelor nu era specificat. Inainte de a ridica temperatura este bine sa intrebi pe cei care stiu mai multe decat tine - nu toti pestii tolereaza aceeasi temperatura inalta. Eu am Otocinclus Macrospilus, Platy, Glow Neon, Black Neon, Creveti. Nu toti tolereaza la fel si in aceeasi masura aceeasi temperatura. A trebuit sa optez pentru +26C.
- Nu opta pentru tratamentul cu sare daca ai Corydoras. Ii poti ucide.
- In Olanda exista doua medicamente care se pot folosi simultan insa numai asa cum scrie in prospect. N-am idee daca in Romania. Când s-a intamplat la mine in tanc, din cauza ca nu stiu limba (ce stiu nu este suficient pentru ce imi trebuia sa stiu) eram in stare sa dau comanda de medicamente in Anglia cu ultimii bani din buzunar, numai sa nu mai sufere pestii. Atasez pozele medicamentelor. Medicamentele sunt foarte bune, insa asa cum am spus, boala face ravagii: 23 platy , 2 glow neon, 6 Otocinclus Macrospilus nu mai sunt. Am doi Platy in carantina - sunt cei care se recupereaza daca se mai recupereaza foarte lent. In acvariu, din cei 6 platy cati au ramas, unul nu e chiar vivace iar celalalt sper sa se coloreze inapoi cum era. Numele medicamentelor sunt: eSHa 2000 - Fungus, finrot & Bacteria treatment; EXIT Anti Whitespot Treatment Spreading effect.
- Black neon sunt mai rezistenti la aceasta bola insa au avut si ei. Din cei doi pe care i-am avut nu a murit nici unul.
- Crevetii - am 2 creveti Glass Shrimp. Nu a murit niciunul, nu au avut comportamente bizare, nimic de remarcat la ei.
- Am gasit un video interesant pe net despre cum sa cureti pietrisul. Dau linkul:
  https://youtu.be/U79bQmIKhuQ

- Am gasit un video interesant despre cum sa tratezi aceasta boala:
  https://youtu.be/iszeYQGZ9zw

- Când trebuie sa pui apa inapoi in tanc, sa faci schimbul de apa (lucru invatat tot de pe net): Pune un scaun sus pe masa, pune galeata cu apa pe care vrei sa o chimbi, pe scaun (la mine acvariul este inalt) ca sa ai nivelul apei deasupra celui al tancului. Pune in acvariu un borcan pe care l-ai sterilizat si nu il vei mai folosi la nimic altceva decat tanc. Baga furtunul (pe care il folosesti doar la acvariu) in galeata, trage apa care trebuie sa vina in tanc, odata ce curge, pune furtunul in tanc si tine-l in borcan. In felul asta nu mai tulburi nimic, nu mai arunci plantele de acolo-acolo, nu tulburi pestii.
- In cazut in care aveti pesti pe care ii am si eu, nu cunosc la alti pesti: nu se spala filtrul cu apa fiarta! Se distrug bacteriile `bune.

Sper sa va fie de folos ce v-am spus si mai bine sa n-aveti parte de asa ceva nici voi, nici pestisorii vostri.


Mentiuni vis-a-vis de redactarea prezentului subiect:
* Nu obisnuiesc sa abuzez de scrierea cu majuscule. Veti observa ca totusi exista. Tot ceea ce este scris cu majuscula respecta exact titlurile originale si nu reprezinta dorinta de a sublinia ceva sau a discuta cu emfaza.
* Am utilizat termeni in limba engleza din urmatoarele motive:
- m-am confruntat cu fenomenul amintit intr-o tara straina. Daca eram in Romania atunci intrebam acolo. Asa cum am gasit informatiile, asa le-am postat. Nu fac abuz de limba engleza, nu folosesc englezisme si nici nu sunt adepta lor.
- daca cineva are idee cum se numesc in romaneste pestii de acvariu pe care ii am sunt deschisa la a invata. Eu una intai i-am invatat in olandeza, pe urma m-am dus sa vad ce e cu pestii in engleza (ca olandeza care o stiam nu era de ajuns), am vazut ce le trebuie, cum trebuie facut si pe urma m-am apucat de acvariu. Si a durat. Mult timp. Acvariile pe care le am s-au facut cu sacrificii mari.

2

Re: Ichthyophthirius multifiliis

Multe informatii eronate, Monica. Daca ai fi fost sfatuita corect, ai fi evitat pierderea pestilor.
Ichthyophthirius multifiliis, pe romaneste gris, este cea mai intalnita si probabil cel mai usor de tratat boala a pestilor. Putini acvaristi se pot lauda ca nu s-au lovit de ea. Ridicarea temperaturii(treptat) pana la 30 de grade pentru 7-10 zile este de cele mai multe ori suficient. Sarea neiodata + temperatura inalta distruge garantat parazitul in cateva zile fara nicio pierdere printre pesti.
Tratamentul nu se face in carantina ci se trateaza acvariul in intregime, pentru ca larvele parazitului exista peste tot (plante, substrat, filtru). Daca tratezi pestii in carantina, odata reintrodusi in bazin, se reinfecteaza si o iei de la capat.
Eu i-am tratat pe ai mei cu succes cu sare si n-am avut nicio pierdere, desi am in acvariu o gasca serioasa de corydoras si destui ancistrusi, pesti care tolereaza mai greu sarea. Secretul este sa nu adaugi toata cantitatea de sare odata, ci treptat in doze mici, pentru a le da timp pestilor sa se acomodeze cu schimbarea parametrilor apei.

Medicamentul pe care l-ai pozat combate fungus si infectii bacteriene, iar ichthyophthirius multifiliis este un parazit, deci acel medicament e frectie la piciorul mesei. Daca totusi vrei sa folosesti medicamentatie, iei ceva pe baza de verde de malachit care omoara grisul.
Filtrarea cu carbon este filtrare chimica, care se foloseste pentru a scoate din apa medicatia la incheierea unui tratament. Daca tu folosesti carbon si faci in acelasi timp tratament in bazin, practic anulezi tratamentul.

Re: Ichthyophthirius multifiliis

Faye A scris:

Multe informatii eronate, Monica. Daca ai fi fost sfatuita corect, ai fi evitat pierderea pestilor.
Ichthyophthirius multifiliis, pe romaneste gris, este cea mai intalnita si probabil cel mai usor de tratat boala a pestilor. Putini acvaristi se pot lauda ca nu s-au lovit de ea. Ridicarea temperaturii(treptat) pana la 30 de grade pentru 7-10 zile este de cele mai multe ori suficient. Sarea neiodata + temperatura inalta distruge garantat parazitul in cateva zile fara nicio pierdere printre pesti.
Tratamentul nu se face in carantina ci se trateaza acvariul in intregime, pentru ca larvele parazitului exista peste tot (plante, substrat, filtru). Daca tratezi pestii in carantina, odata reintrodusi in bazin, se reinfecteaza si o iei de la capat.
Eu i-am tratat pe ai mei cu succes cu sare si n-am avut nicio pierdere, desi am in acvariu o gasca serioasa de corydoras si destui ancistrusi, pesti care tolereaza mai greu sarea. Secretul este sa nu adaugi toata cantitatea de sare odata, ci treptat in doze mici, pentru a le da timp pestilor sa se acomodeze cu schimbarea parametrilor apei.

Medicamentul pe care l-ai pozat combate fungus si infectii bacteriene, iar ichthyophthirius multifiliis este un parazit, deci acel medicament e frectie la piciorul mesei. Daca totusi vrei sa folosesti medicamentatie, iei ceva pe baza de verde de malachit care omoara grisul.
Filtrarea cu carbon este filtrare chimica, care se foloseste pentru a scoate din apa medicatia la incheierea unui tratament. Daca tu folosesti carbon si faci in acelasi timp tratament in bazin, practic anulezi tratamentul.

Buna seara Faye.
Posibil ca daca as fi fost sfatuita corect si in timp, daca ar fi avut cine sa ma sfatuiasca exact cand era nevoie n-ar mai fi existat aceste pierderi substantiale in fiinte vii. Ei bine, sfaturile primite le-am gasit greu iar cand le-am gasit era tarziu.
Multumesc pentru corespondentul in romaneste la Ich. Daca as fi stiut ca boala se numea gris precis gaseam in timp util ce trebuie facut.
Boala este usor de tratat in stadiu incipient.
Despre ridicarea temperaturii: din nefericire, in prospectul medicamentului nu era mentionata ridicarea temperaturii. Lesne de inteles pentru ca nu toti pestii tolereaza aceesi temperatura. Numai ca am pierdut timp pretios pana am aflat.
Te rog, imi poti explica pas cu pas cum se procedeaza cu tratamentul cu sare neiodata? Am gasit atatea opinii asupra acestui tratament ca nu mai stiu ce sa cred.
Tratamentul nu l-am facut in carantina. In carantina am acum doi platy care se recupereaza greu. Cand am inceput tratamentul cu cele doua medicamente l-am administrat in tot acvariul. Pestii care sunt acum sunt mult mai bine (comparand starea de acum cu cea de la inceput).
Cei doi din carantina nu stiu daca au sanse si in orice caz, nu au ce cauta in tancul mare.
Cat despre Corydoras – am mentionat deja in mesajul de salut pe care de altfel l-am rectificat, ca dintr-o greseala a unei etichetari neatente a tancului din care am cumparat pestii, am notat ce am vazut: `Corydoras Otocinclus Macrospilus`. Ei bine, pestii cu pricina sunt Otocinclus Macrospilus. Voi discuta despre asta cu baiatul care a etichetat gresit cand voi vizita centrul. Este vorba doar despre o greseala a angajatului respectiv si nu despre reaua vointa sau nepasare.
Despre medicamentele utilizate:
EXIT tm - tratament impotriva grisului care contine per 1 ml.:  Methylthioniniumchloride 3.98 mg (albastru de metilen – asta stiu ce e), Diaminoacridine 6.3 mg (asta nu stiu ce e), Malachietgroenoxalaat 0.31 mg (verde de malachit – stiu ce e),  Methylrosaniliniumchloride 0.79 (asta nu stiu ce e).
eSHa 2000 – tratament pentru fungi, inotatoare descompuse (fin rot – am incercat sa il traduc in romaneste, daca stii cum ii spune te rog zi-mi si mie) si bacterii care contine per 1 ml.: Ethacridinelactaat (acrinol care sta sub denumirea de rivanol, este un antiseptic – am cautat ce e) 6.3 mg, Cupru2+ (hidroxid de cupru II – nu stiu ce face, nu stiu ce este) 3.2 mg. , Methyloranje (metiloranj – nu stiu ce e)0.26 mg, Proflavine (- am cautat. Este un dezinfectant, antiseptic)1 mg.
Asta este ce scrie in prospectele medicamentelor despre componenta.

In prospectele medicamentelor scrie cum sa se foloseasca impreuna, cat, pe ce perioada, cand sa repeti, care sunt dozele. Singurul lucru care nu scrie este despre ridicarea temperaturii. Ceea ce au scris, asta am facut.

Nu am scris urmatoarele: da, acvariul a avut filtru cu carbon care a functionat pana am luat medicamentele. In prospectele lor scrie clar sa nu se foloseasca filtrul cu carbon asa ca a fost scos din uz.
Am facut multe Faye. Le-am uitat numarul. Am facut tot ce ne-a stat in putinta.

4

Re: Ichthyophthirius multifiliis

Ca sa combati grisul trebuie sa-i intelegi ciclul de viata, care nu este asa de complicat.
In prima faza pestii contaminati prezinta acele punctulete albe pe corp. Aceasta este faza de hranire/dezvoltare a parazitului, in care traieste ingropat in tesutul pestilor si se hraneste cu acesta. In aceasta faza parazitul nu poate fi omorat fara a ucide si gazda.
Odata maturizat, parazitul se desprinde de pe corpul pestelui si cade pe substrat, unde formeaza o capsula, in care incepe sa se divida, pana la 1000 de noi indivizi. Aceasta este faza de inmultire. Unele studii arata ca la temperaturi de 29-30 de grade, parazitul inceteaza sa se mai divida. De aceea e recomandata ridicarea temperaturii si atat,  pentru o prima tentativa de a combate infectia. Te asigur ca o saptamana la 30 de grade nu va ucide pestii,  ci doar le va accelera metabolismul. Trebuie avut grija ca apa sa fie incalzita treptat cu un grad pe ora, pentru a nu provoca vietatilor soc termic.
Personal am incercat metoda asta si am tinut apa la 32 de grade, timp de 10 zece zile. S-au imputinat vizibil punctele de pe corpul pestilor, dar nu s-au curatat complet.
Faza a treia: cand diviziunea e completa, capsula se sparge si in apa sunt eliberate larvele in cautare de noi gazde. Fara o gazda mor in 24 de ore. Acestea inoata liber in apa, iar asta-i faza in care sunt cel mai vulnerabile. Larvele nu tolereaza deloc salinitatea, si pot fi atacate si pe cale medicamentoasa.
Ciclul de viata depinde de temperatura, durand intre 3 zile la 24-25 de grade, pana la o luna la 10 grade, sau chiar raman in hibernare la temperaturi mai scazute.
Deci, temperatura ridicata (26-27grade)este indicata pentru a accelera ciclul de viata al parazitului si a-l extermina mai rapid.

Tratamentul cu sare asa cum l-am aplicat eu, atunci cand am esuat folosind doar temperaturi foarte ridicate. Se adauga o lingurita de sare(eu am folosit sare de mare) pentru fiecare 1,5 litri de apa ai acvariului. Calculezi volumul net aproximativ, nu cel brut. Sarea se amesteca intr-un litru de apa calduta pana se topeste. Se adauga treptat pe parcursul a cateva ore (3-4) pentru a da timp pestilor sa se acomodeze cu salinitatea. Se tine sarea in bazin inca 3-4 zile dupa disparitia ultimului punct alb de pe pesti, pentru a te asigura ca ai omorat toate posibilele larve eclozate. Apoi se scoate din bazin tot treptat, prin schimburi relativ mici de 20% zilnice. De retinut ca si sarea, si temperaturile mai ridicate, saracesc cantitatea de oxigen din apa, deci se recomanda marirea aerarii.
Cum spuneam, eu am in bazin corydoras si ancistrusi, care fac parte din aceeasi mare familie de welse ca si otocinclusul, pesti fara solzi, usor mai sensibili la salinitate. Nu au avut nicio problema, nici cu sarea, nici cu temperatura ridicata, ei fiind pesti care se simt bine la 25 de grade. Din cele 40 de exemplare(corydorasi, ancistrusi, scalari, neoni tetra), nu am pierdut niciunul.

Acum despre medicamentele pe care le-ai folosit tu. Sunt un soi de cocktail care trateaza cam mai toate bolile (usoare) intalnite frecvent in acvarii. Folosite probabil de incepatori, care vad ca ceva nu e in regula, nu stiu exact unde anume e buba si baga tot ce se poate in bazin, tratand astfel la nimereala. Dar nu e ok sa iei antibiotice atunci cand ai paduchi. Eu sunt reticenta cand vine vorba de bagat chimicale in acvariu, pentru ca de multe ori fac mai mult rau decat bine. Antibioticele decicleaza, destabilizeaza flora intestinala a pestilor, deci daca nu e vorba de o infectie bacteriana nu vad rostul sa le folosesti. Verdele de malachit e bun in combaterea parazitilor, dar e mult mai periculos decat banala sare, multe vietati netolerandu-l.

In plus iti recomand sa te informezi in ceea ce priveste filtrarea si materialele filtrante biologice. Cum spuneam carbonul este folosit doar pentru a inlatura chimic un medicament, la incheierea tratamentului. Si ai mai scris tu ceva.

MonicaKersten A scris:

... nu se spala filtrul cu apa fiarta! Se distrug bacteriile `bune.

O adaugire: nu se spala filtrul cu apa de la retea(rece sau calda), ci cu apa scoasa din bazin, pentru a nu distruge bacteriile bune.

Toate dezinfectantele/antisepticele pe care le-ai pus tu in apa cu ocazia asta ti-au decimat cu siguranta bacteriile din filtre, deci ar fi bine sa monitorizezi parametrii apei in perioada urmatoare.

Succes!

Re: Ichthyophthirius multifiliis

Faye A scris:

Ca sa combati grisul trebuie sa-i intelegi ciclul de viata, care nu este asa de complicat.
In prima faza pestii contaminati prezinta acele punctulete albe pe corp. Aceasta este faza de hranire/dezvoltare a parazitului, in care traieste ingropat in tesutul pestilor si se hraneste cu acesta. In aceasta faza parazitul nu poate fi omorat fara a ucide si gazda.
Odata maturizat, parazitul se desprinde de pe corpul pestelui si cade pe substrat, unde formeaza o capsula, in care incepe sa se divida, pana la 1000 de noi indivizi. Aceasta este faza de inmultire. Unele studii arata ca la temperaturi de 29-30 de grade, parazitul inceteaza sa se mai divida. De aceea e recomandata ridicarea temperaturii si atat,  pentru o prima tentativa de a combate infectia. Te asigur ca o saptamana la 30 de grade nu va ucide pestii,  ci doar le va accelera metabolismul. Trebuie avut grija ca apa sa fie incalzita treptat cu un grad pe ora, pentru a nu provoca vietatilor soc termic.
Personal am incercat metoda asta si am tinut apa la 32 de grade, timp de 10 zece zile. S-au imputinat vizibil punctele de pe corpul pestilor, dar nu s-au curatat complet.
Faza a treia: cand diviziunea e completa, capsula se sparge si in apa sunt eliberate larvele in cautare de noi gazde. Fara o gazda mor in 24 de ore. Acestea inoata liber in apa, iar asta-i faza in care sunt cel mai vulnerabile. Larvele nu tolereaza deloc salinitatea, si pot fi atacate si pe cale medicamentoasa.
Ciclul de viata depinde de temperatura, durand intre 3 zile la 24-25 de grade, pana la o luna la 10 grade, sau chiar raman in hibernare la temperaturi mai scazute.
Deci, temperatura ridicata (26-27grade)este indicata pentru a accelera ciclul de viata al parazitului si a-l extermina mai rapid.

Tratamentul cu sare asa cum l-am aplicat eu, atunci cand am esuat folosind doar temperaturi foarte ridicate. Se adauga o lingurita de sare(eu am folosit sare de mare) pentru fiecare 1,5 litri de apa ai acvariului. Calculezi volumul net aproximativ, nu cel brut. Sarea se amesteca intr-un litru de apa calduta pana se topeste. Se adauga treptat pe parcursul a cateva ore (3-4) pentru a da timp pestilor sa se acomodeze cu salinitatea. Se tine sarea in bazin inca 3-4 zile dupa disparitia ultimului punct alb de pe pesti, pentru a te asigura ca ai omorat toate posibilele larve eclozate. Apoi se scoate din bazin tot treptat, prin schimburi relativ mici de 20% zilnice. De retinut ca si sarea, si temperaturile mai ridicate, saracesc cantitatea de oxigen din apa, deci se recomanda marirea aerarii.
Cum spuneam, eu am in bazin corydoras si ancistrusi, care fac parte din aceeasi mare familie de welse ca si otocinclusul, pesti fara solzi, usor mai sensibili la salinitate. Nu au avut nicio problema, nici cu sarea, nici cu temperatura ridicata, ei fiind pesti care se simt bine la 25 de grade. Din cele 40 de exemplare(corydorasi, ancistrusi, scalari, neoni tetra), nu am pierdut niciunul.

Acum despre medicamentele pe care le-ai folosit tu. Sunt un soi de cocktail care trateaza cam mai toate bolile (usoare) intalnite frecvent in acvarii. Folosite probabil de incepatori, care vad ca ceva nu e in regula, nu stiu exact unde anume e buba si baga tot ce se poate in bazin, tratand astfel la nimereala. Dar nu e ok sa iei antibiotice atunci cand ai paduchi. Eu sunt reticenta cand vine vorba de bagat chimicale in acvariu, pentru ca de multe ori fac mai mult rau decat bine. Antibioticele decicleaza, destabilizeaza flora intestinala a pestilor, deci daca nu e vorba de o infectie bacteriana nu vad rostul sa le folosesti. Verdele de malachit e bun in combaterea parazitilor, dar e mult mai periculos decat banala sare, multe vietati netolerandu-l.

In plus iti recomand sa te informezi in ceea ce priveste filtrarea si materialele filtrante biologice. Cum spuneam carbonul este folosit doar pentru a inlatura chimic un medicament, la incheierea tratamentului. Si ai mai scris tu ceva.

MonicaKersten A scris:

... nu se spala filtrul cu apa fiarta! Se distrug bacteriile `bune.

O adaugire: nu se spala filtrul cu apa de la retea(rece sau calda), ci cu apa scoasa din bazin, pentru a nu distruge bacteriile bune.

Toate dezinfectantele/antisepticele pe care le-ai pus tu in apa cu ocazia asta ti-au decimat cu siguranta bacteriile din filtre, deci ar fi bine sa monitorizezi parametrii apei in perioada urmatoare.

Succes!


Faye, multumesc foarte mult! Este prima data cand gasesc explicat simplu si complet tratamentul cu sare.
Intrebare: dupa o saptamana-10 zile in care temperatura este tinuta la 30 de grade, incep sa o scad. Nu?  In cat timp scad temperatura si pana la cat? Care este temperatura optima la care ar trebui tinut acvariul avand exemplarele pe care le am in el?
Intrebare: Cum tratezi fin rot? Din nou - am gasit atatea expplicatii ca nu am avut de unde sa aleg.
La un moment dat nu mai stiam daca este gris sau fin rot - aripioarele lor erau zdrentuite. Nu mai exista aceasta problema in prezent, aripioarele arata bine, punctele albe au disparut vazand cu ochii, neonii si-au recapatat culoarea, toti mananca, inoata.
Intrebare: folosesc AquaSafe la schimburile de apa. Ce folosesti tu, cat si la ce interval? De asemeni, folosesti preventiv ceva? Cand, ce si cat?

6

Re: Ichthyophthirius multifiliis

MonicaKersten A scris:

Intrebare: dupa o saptamana-10 zile in care temperatura este tinuta la 30 de grade, incep sa o scad. Nu?  In cat timp scad temperatura si pana la cat? Care este temperatura optima la care ar trebui tinut acvariul avand exemplarele pe care le am in el?

Temperatura optima la tine in bazin se situeaza intre 24-26 grade. Pur si simplu setezi incalzitorul la temperatura dorita si lasi apa sa se raceasca. La 125 de litri nu exista riscul unei raciri bruste. Dar trebuie sa tii cont ca ridicarea temperaturii la 30 este recomandata doar in tratarea grisului. Daca exista si o infectie bacteriana, temperatura ridicata este contraindicata, agravand infectia.

MonicaKersten A scris:

Intrebare: Cum tratezi fin rot? Din nou - am gasit atatea expplicatii ca nu am avut de unde sa aleg.
La un moment dat nu mai stiam daca este gris sau fin rot - aripioarele lor erau zdrentuite. Nu mai exista aceasta problema in prezent, aripioarele arata bine, punctele albe au disparut vazand cu ochii, neonii si-au recapatat culoarea, toti mananca, inoata.

De multe ori zdrentuirea aripioarelor nu inseamna neaparat fin rot. Este un simptom, nu o boala in sine. Poate aparea din cauza calitatii proaste a apei, o infectie bacteriana, PH neadecvat, la unele specii apare din cauza batailor dintre pesti, iar in cazul tau probabil a aparut acolo unde au fost parazitii localizati, distrugand tesutul din imprejurimi.
De preferat sa se trateze cu apa in parametri optimi(schimburi dese), dar daca situatia nu se amelioreaza iar aripioarele continua sa se "topeasca", se trateaza cu antiseptice/antibiotice in bazin de carantina, nu in cel comun.
O singura data m-am lovit de o infectie interna, la 2 dintre scalari, nu stiu exact ce a cauzat-o. Am dat vina pe o hrana congelata noua, pe care am si aruncat-o dupa incident. Am tratat cu Sera Baktopur Direct, o capsula la 40L. Pestii si-au revenit dupa 4 zile, sunt bine si acum.

MonicaKersten A scris:

Intrebare: folosesc AquaSafe la schimburile de apa. Ce folosesti tu, cat si la ce interval? De asemeni, folosesti preventiv ceva? Cand, ce si cat?

Aquasafe e bun, declorineaza si leaga metalele grele din apa de retea.
Dar cum spuneam, eu sunt reticenta cand vine vorba de chimicale, asa ca nu folosesc nimic. Fac schimburile de apa cu furtunul direct de la retea. Pana acum nu am avut niciun ghinion, sper nici sa nu se intample vreo nefacuta.
Singurul lucru pe care il folosesc, oarecum preventiv, este aditia de vitamine(sera fishtamin) in hrana pestilor, pentru a le intari sistemul imunitar. Inainte sa ii hranesc, inmoi granulele intr-un capacel, in care picur 4-5 stropi de vitamine. In 2 ani jumate am pierdut 2 neoni si un corydoras(pe asta l-am pierdut la propriu, a disparut din bazin).

Re: Ichthyophthirius multifiliis

Faye A scris:
MonicaKersten A scris:

Intrebare: dupa o saptamana-10 zile in care temperatura este tinuta la 30 de grade, incep sa o scad. Nu?  In cat timp scad temperatura si pana la cat? Care este temperatura optima la care ar trebui tinut acvariul avand exemplarele pe care le am in el?

Temperatura optima la tine in bazin se situeaza intre 24-26 grade. Pur si simplu setezi incalzitorul la temperatura dorita si lasi apa sa se raceasca. La 125 de litri nu exista riscul unei raciri bruste. Dar trebuie sa tii cont ca ridicarea temperaturii la 30 este recomandata doar in tratarea grisului. Daca exista si o infectie bacteriana, temperatura ridicata este contraindicata, agravand infectia.

MonicaKersten A scris:

Intrebare: Cum tratezi fin rot? Din nou - am gasit atatea expplicatii ca nu am avut de unde sa aleg.
La un moment dat nu mai stiam daca este gris sau fin rot - aripioarele lor erau zdrentuite. Nu mai exista aceasta problema in prezent, aripioarele arata bine, punctele albe au disparut vazand cu ochii, neonii si-au recapatat culoarea, toti mananca, inoata.

De multe ori zdrentuirea aripioarelor nu inseamna neaparat fin rot. Este un simptom, nu o boala in sine. Poate aparea din cauza calitatii proaste a apei, o infectie bacteriana, PH neadecvat, la unele specii apare din cauza batailor dintre pesti, iar in cazul tau probabil a aparut acolo unde au fost parazitii localizati, distrugand tesutul din imprejurimi.
De preferat sa se trateze cu apa in parametri optimi(schimburi dese), dar daca situatia nu se amelioreaza iar aripioarele continua sa se "topeasca", se trateaza cu antiseptice/antibiotice in bazin de carantina, nu in cel comun.
O singura data m-am lovit de o infectie interna, la 2 dintre scalari, nu stiu exact ce a cauzat-o. Am dat vina pe o hrana congelata noua, pe care am si aruncat-o dupa incident. Am tratat cu Sera Baktopur Direct, o capsula la 40L. Pestii si-au revenit dupa 4 zile, sunt bine si acum.

MonicaKersten A scris:

Intrebare: folosesc AquaSafe la schimburile de apa. Ce folosesti tu, cat si la ce interval? De asemeni, folosesti preventiv ceva? Cand, ce si cat?

Aquasafe e bun, declorineaza si leaga metalele grele din apa de retea.
Dar cum spuneam, eu sunt reticenta cand vine vorba de chimicale, asa ca nu folosesc nimic. Fac schimburile de apa cu furtunul direct de la retea. Pana acum nu am avut niciun ghinion, sper nici sa nu se intample vreo nefacuta.
Singurul lucru pe care il folosesc, oarecum preventiv, este aditia de vitamine(sera fishtamin) in hrana pestilor, pentru a le intari sistemul imunitar. Inainte sa ii hranesc, inmoi granulele intr-un capacel, in care picur 4-5 stropi de vitamine. In 2 ani jumate am pierdut 2 neoni si un corydoras(pe asta l-am pierdut la propriu, a disparut din bazin).

Multumesc frumos Faye. In privinta aripioarelor zdrentuite - asa m-am gandit si eu: a fost din cauza grisului. Isi revin, aripioarele li s-au curatat, nu mai au niciun punct alb, incep sa arate frumos. Ce sa mai zic de culori - neonii inca nu sunt 100%, liniuta oranj nu este clar continuu vizibila insa straluceste, ochii la fel. Platy si-au revenit aproape complet. Mai am o femela care sper sa se coloreze inapoi cum era, ii revin culorile incet incet. Cei doi platy pe care i-am izolat (singurii care mi-a fost clar ca fac fata greu) inca traiesc insa nu sunt bine. Deci raman unde sunt - in carantina.
Cat despre mancarea congelata, am cumparat o singura data. O intreaga reclama. Eu una nu mai cumpar. Si stii ceva? Acum ca ai mentionat hrana congelata: imi aduc totusi aminte ca la scurt timp dupa ce le-am dat s-au zapacit toti. Au trei feluri diferite de hrana uscata toate sunt de la Tetra. Unul e Delica, unul e TetraPro Color si unul e Tetra Mini granule. Iar despre mancare: am fost calduros sfatuita sa pun TetraWafer, un fel de pastile ca sunt bune pentru creveti si Pleco si nu mai stiu ce. Ei bine, a iesit o bataie ... Platy au jucat fotbal cu pastilele, s-au batut intre ei, crevetii si Oto s-au ascuns. S-a terminat cu pastilele.
N-am avut idee de sera fishtamin! Multumesc mult. O sa-l iau. la cat timp le dai vitamine sau le dai in fiecare zi?
Despre apa: tu pui direct de la robinet in tanc? Eu tin apa in galeti de pe o zi pe alta si fac schimbul a doua zi, cu furtunul.

8

Re: Ichthyophthirius multifiliis

N-ai pentru ce. Eu continui sa le dau hrana congelata, dar numai artemia, care este safe in comparatie cu celelalte. Pe la inceputuri ma luase valul si am cumparat toate varietatile pe care le-am gasit pe piata. In afara de artemia, celelalte nu au avut mare succes, le mancau in sila sau deloc, asa ca am renuntat la ele. In plus, fiind organisme de apa dulce, exista riscul sa poarte si ceva agenti patogeni, chestie care cred ca s-a si intamplat.
TetraWafer sunt bune, contin spirulina, iar faptul ca pestii s-au batut pe ele e de bine.  smile
Fishtamin le dau o data la 2-3 zile. Unii pun direct in apa dar ar trebui cantitati insemnate. Eu prefer sa le pun direct in hrana.

Apa da, o pun direct de la robinet. M-am muncit si eu cu galeti si apa declorinata pe la inceputuri, ce e drept aveam si acvariu mai mic pe atunci. Un pic de clor nu destabilizeaza usor un bazin maricel, mai ales atunci cand ai filtrare serioasa. La al meu, am 2 filtre externe, umplute fiecare cu 5 litri de siporax, precedate ambele de prefiltre cu 2.8 l bureti de 3 granulatii si un filtru intern care e cam degeaba. Sa faca o oarecare filtrare mecanica.
Riscul cu apa de la robinet nu e clorul ci eventuale tratamente aplicate de regiile de apa, sulfat de aluminiu de exemplu, care in cantitati prea mari este otravitor pentru pesti. Caz in care tinutul apei prin galeti oricum nu ajuta.

Re: Ichthyophthirius multifiliis

Osmozor si dormi linistit. Nu costa o avere, cel pentru acvaristica, fara cartus de remineralizare.

10

Re: Ichthyophthirius multifiliis

M-a batut un gand sa iau osmozor, mai mult din cauza PH-ului, la mine e undeva intre 7.6-8. Dar nu-mi place ideea sa tin in baie un butoi de 50L in care sa colectez apa. Imi strica fengshuiul.

Re: Ichthyophthirius multifiliis

Osmozorul nu are legatura cu ph-ul. Scoate apa cu gh si kh 0. In functie de duritatea pe care o doresti in bazin, combini cu apa de robinet. Ph-ul il scazi cu co2, turba...  smile

Re: Ichthyophthirius multifiliis

Salut am si eu o problema.am un acvariu de 54l si unul de 30 ambele au fost ciclate timo de 3 saptamani cel de 54 este pkantat si cel de 30 nu il pregatise pe post de marenitate.In acvariu de 54l am 2 blak molly 4 gupy si 7 neoni.acum 3 saptamani am cumparat o planta noua pe care am puso in acvariul de 30 la o saptamana am transferat in el toti pesti pentru ca in cel de 54l a aparut o alga bruna si am decis sa fac un tratament cu algumin de la tetra si mi-a fost frica sa las pesti.De aici au inceput problemele la ceva timp 3 4 zile am observat ca cei doi molly aveau puncte albe pe coada aripioare si corp .M-am documentat si din cate am inteles este vb de gris asa ca am ridicat treptat temperatura pana la 30° si am inceput tratamentul cu sare am adaugat in prima zi 6 linguri de sare calculat la cei 24l de apa bineinteles nu direct in acvariu si in a doua zi la fel.In urmatoarea zi am observat ca 2 neoni aveau miscari necontrolate unul a murot pana seara si celalt de dimineata dupa ce il separasem intrun alt acvariu de 6l.La pran a mai murit unul dar fara nici o simptoma sau cel putin n-am vazut eu. Daca cineva ar putea sa ma ajute v-as ruga tare mult.Mentionez c a imediat ce am observat ceo 2 neoni am schimbat 30% din apa din acvariu apa pe care am lasato cam doua ore si am tratato cu tetra aquasafe.Multumesc.

13 Editat de adi_alina2006 (2017-04-25 16:19)

Re: Ichthyophthirius multifiliis

Iata si cateva poze