1 Editat de adrian09 (2016-08-09 19:19)

Subiect: incepatori,start acvarii achizitionate second -hand

buna ziua

  Sper sa nu supar pe cineva cu acest subiect dar cred ca este interesant pentru ca ,sunt si incepator si tocmai asa am inceput. Pe linga greselile care le fac incepatorii mai ales cei care nu citesc cite eva inainte...adica exact cum a spus Coco in topicul  Ciclul azotului sau "sindromul acvariului nou",greseli care le-am facut,a mai aparut o problema care mi-a ridicat semne de intrebare.Am gasit o postare pe un forum de acvaristica nu stiu situl asa scrie pe acolo ....forum de acvaristica...si anume despre carbunele activ.Va redai cu copy/paste postarea:
   "11-08-2007, 15:42
M-am hotarat sa scriu acest articol pentru multele intrebari care se ridica in legatura cu folosirea carbunelui activ in acvaristica.
Acest material filtrant seamana cu un burete, avand cavitati microscopice si care prin procesul numit absorbtie are rol de filtrare chimica a apei, retinand elemente ca iond, fenol (apa galbena), amino-acizi, cupru, crom, fier, mercur, clor, cloramina, hidrogen sulfurat, verde de malachit, sufl si antibiotice. nu elimina amoniacul, azotitii si azotatii.
Este bine de stiut ca viata carbunelui activ este limitata functie de cantitatea folosita si volumul acvariului. Dupa aceasta perioada rolul lui devine nul (mai putin ca suport pentru bacteriile utile denitrificatoare) chiar periculos deoarece are obiceiul de a intoarce in apa acvariului substantele stranse pana atunci, putand duce la dezechilibre grave. Mai este bine de stiut ca pe langa elementele nocive, acesta filtreaza si elementele vitale pentru viata plantelor si vietatilor acvatice, ca minerale, fertilizanti, elemente organice si vitamine.